top of page
  • Birgit

1 kuu ja 1 ja 2 päev(a)

Salut!


Olen nüüd Belgias veetnud täpselt 1 kuu ja 1 päeva! See aeg on läinud kiiresti, aga samas aeglaselt. Samaaegselt on tunne, nagu oleksin eile lennukilt maha tulnud ning tunne, et kool oleks juba kuid, mitte nädalaid kestnud.


Olen hetkel rongis. Sõidan esimest korda üksi Brüsseli poole. Kuna on kolmapäev ja tunnid lõppevad kell 12 (ja mul 11.10!), siis on kell veerand kaks ja mina kohe Brüsselisse jõudmas. Kuidagimoodi sain ka pileti ostmise ning rongi ülesleidmisega hakkama. Rhode-Saint-Genèse. Lähen lihtsalt, et üksi avastada ja loodetavasti lahedaid poode leida. Ega mul siin eriti riideid ei ole...


Holleken. Homme läheme kooliga Bastogne’sse teisest maailmasõjast kuulama. Selleks pean kooli ees olema juba kell 7 hommikul. Lahe, et sellised suured ajaloosündmused äkki nii minu lähedale on tulnud. Lisaks on see tore, et saan esimest korda Lõuna-Belgiat näha, kus peaks ilus mägine-metsane olema. Tundub tulevat äge päev!


Linkebeek. Kui veel üleeile siras päike ja laupäeval näitas termomeeter autos õhutemperatuuriks 29 kraadi, siis eilsest on ladistanud vihma. See peaks olema normaalne Belgia, mitte see, mida mina pea kuu aega nägin ja tundsin (soe ja päike!).


Uccle-Calevoet. Klassis olen aru saanud, millised inimesed mulle kõige sümpaatsemad tunduvad ja üritan nendega koos hängida. Ühe korra olen lõunapausil olnud üksi ka, kuna mu sõpsud läksid kas oma vanematega sööma vms, aga see oli ilus ja omamoodi tore, jalutasin nii pool tundi pargis ja näksisin oma vahvlit (muidu ma neid igapäevaselt ei söö). Tagasiteel kooli küsisid minult kolm tüdrukut, et kas lähen ka collège’i ja hakkasime rääkima. Nii sain jälle uued tuttavad!


Forest-Oest. Olen käinud ka ühel skautide korraldatud peol (mis oli vääga suur!), kuhu põhimõtteliselt iga Nivelles’i noor läks, nii et kokku seal tõenäoliselt üle 500 inimese oli. See oli huvitav kogemus.


Bruxelles-Midi. Mõningaid uusi asju, mis selle kuu aja jooksul teinud olen: olen käinud kahes proovitrennis (Cross-Fit ja sulgpall), käinud YFUga lõbustuspargis Walibi, proovinud palju uusi ja väga maitsvaid toite, kohanud väga paljusid uusi inimesi, kellest ehk veerandi nimesid mäletan, lugenud kolm prantsuskeelset raamatut läbi (üks laste krimka, Tintini koomiks ning Sartre`i "Kinnine kohus"

kohustuslikuks kirjanduseks ja kaks korda, et paremini aru saada)...





 

On saabunud uus päev ja uued tuuled, mil postitus lõpetada. Ikka sajab.


Olen taas teel, seekord bussi peal Bastogne’st Nivelles’i. Sattusin istuma bussi tagaotsa, kus ühtegi minu sõpsumat klassiõde pole. Seetõttu olen huvitavas olukorras - terve bussi tagaots karjub täiest kõrist prantsuskeelseid hittlaule kaasa, väike tantsuliigutus käib ka juurde. Lisaks on nad ülemeelikus tujus, suhtlevad üksteisega kiirslängi räusates. Tundub, et praegu on teemaks mingi neiu-ja noormehevaheline draama. Jah, ma ei saa midagi aru ja laule ka ei tea. Tegelikult mõned tüdrukud küsisid minult vahel: “Ça va, Birgit?” Mõnikord tuleb ka selliseid hetki ette. Aga see on praegu minu jaoks pigem naljakas, muigan lihtsalt enda üle, võin siin päris haletsusväärne tunduda. Üks näide prantsuskeelsest popplaulust: https://youtu.be/_bPa-VG0AWo


Bastogne War Museum oli väga äge. Kurb, aga väga kvaliteetne ja huvitav. Giid oli ka väga kirglik. Muude metsakeste kohta, mida vaatamas käisime, ütleks, et need “metsad” on kuusepõllud, kus kasvab ainult kuusepuu ja sammal ning, et minu arvates pole ükski mälestusmärk kuigi kaunis (välja arvatud need, millest pildid panin, need on võimsad).


Ja eilsest Brüsselist: algul uitasin üksi ringi ja üritasin ägedates poodides allahindlusi leida ning peale tööpäeva lõppu ühines minuga mu hostisa Fabien, kellega käisime kaltsukates (minu saagiks siis dressipüksid ja 2 vana raamatut) ja pärast mu hostisade kunagise kodukkvartali baaris. Baari omanikuks on pensioniealine Hispaaniast pärit paar. Nad tegid ka mulle põsemusi ning rääkisid mu vahetusisaga elust ja olust. Siin on baarikultuur hoopis teistsugune kui Eestis. Näiteks Brüsselis on see oluliseks suhtluskohaks, kus suheldakse naabritega ning käidakse sõpradega lobisemas. Õlu käib lihtsalt selle juurde. Samamoodi on olulised ka kohalikud pisikesed toidupoed, pagarikojad jms. Näiteks asub Brüsseli kesklinnas, samasuguses majas nagu kõik teised, ehituspood. Siin üritatakse kesklinnade poode elus hoida ja sellega piirkondi elavdada ning ühendada.


Brüsselis on minu arvates väga palju stiilseid inimesi. Aga see stiil on midagi väga erilist, see on hästi suvakas.


Koolist ma räägin järgmine või ülejärgmine kord, sest pole isiklikku tunniplaani ikka saanud. Praegu on meil 3. ajutine tunniplaan ja see võib veel muutuda, mistõttu minu eriplaani keegi koostama pole veel hakanud.


Tähelepanu! Soovitan alloleval kaardil tähelepanu pöörata saartele Läänemeres!



Praegu ei tule enam midagi meelde.

À bientôt!


bottom of page